Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilona - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ilona - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Ilona

08 Oktober 2014 | Australië, Melbourne

Bij de incheckbalie voor de vlucht naar Dubai, vertelde de aardige baliemeneer mij dat ik een stoel had met extra beenruimte. Jeej! Lucky me again. Eenmaal opgestegen duurde het dan ook niet lang voordat ik onder een warm dekentje in slaap viel. Hoewel regelmatig half wakker, keek ik pas weer helder naar de tijd toen de resterende vliegtijd nog een ruime 3 uur was. Had dus bijna 8 uur overgeslagen. Fantastisch :-) Op Australische bodem ging het krijgen van een stempel verbazingwekkend snel. Ik had 'border security' achtige taferelen verwacht, maar niks van dat. Prima. De shuttlebus in, een klein stukje lopen en daar was ik dan toch echt, na jaren van dromen, in Australië.

De afgelopen twee dagen doorgebracht in Melbourne. Door de jetlag al om 03:00 uur klaarwakker en dit uiteindelijk weten te rekken tot 06:00 uur. Om de tijd te doden, ben ik maar naar de balie gegaan om wat info te vragen over onder andere de Great Ocean Road en Phillip Island. Na een leuk gesprek met de vent van het hostel besloten om niet met een tour te gaan, maar een autootje te huren en deze dingen zelf te bezoeken. In dit geval was dit volgens hem een betere optie, omdat je heel wat meer vrijheid hebt en alles duidelijk te vinden is. En daar hou ik wel van. Daarna de eerste boodschappen gedaan voor het ontbijt. Ik had het al gehoord, maar het is hier inderdaad best duur :-( Dus een brood en een pot jam gehaald (good oud times Mariska haha) en daar moet ik het mee doen 's ochtends.

Het hostel is echt super, maar de eerste helft van de dag dacht ik: gatver, dit is niks voor mij hier. Had wat rondgesjokt door de nabije omgeving en de botanica gardens toen de jetlag mij te pakken kreeg. Ik had het koud, was moe en ben maar terug gegaan naar het hostel toen op de kamer twee andere meiden zaten waarmee ik aan de klets kwam. Zij voelden zich al net zo beroerd. De ene uit Duitsland en de andere uit Frankrijk dus we zaten allemaal in dezelfde tijdzone te klooien. Na wat plannen door te hebben gesproken, besloten om samen een hapje te gaan eten. Dat was heel gezellig en omdat we niet te vroeg wilden gaan slapen, naar de Eureka Tower gegaan en super uitzicht gehad over de stad en een mooie zonsondergang gezien.

Gisteren wilden we naar de Queen Victoria Market, alleen daar aangekomen bleek deze gesloten. Rustig aan terug gelopen door de stad, een kort dutje gedaan en 's middags met een free walking tour een wandeling van drie uur door de stad gehad met bijbehorende geschiedenisles. Was superleuk. Dan kom je op plekjes die je anders zo niet vindt. Ook de tip gekregen om rond zonsondergang naar St. Kilda te gaan om de minipinguïns aan land te zien komen. Dit dan ook gedaan en dat was heel schattig.

Melbourne is echt een mooie stad, waar vooral de zijstraatjes erg leuk zijn om in te lopen. Ze zijn er gek op hun koffie en terrasjes, weer of geen weer. De sfeer is heel relaxed en iedereen even vriendelijk. Hou wel van de mentaliteit van de Oceaniërs. Hoewel het in Nederland tegen het slapen gaan aanloopt, heb ik net mijn ontbijt op. Even afscheid nemen van de meiden en dan op naar de Great Ocean Road. Eerste stop: Apollo Bay. Ga het mooi rustig aan doen.

Tot de volgende update!

  • 08 Oktober 2014 - 23:12

    Greet:

    Mooi om allemaal weer te lezen! Hopelijk is je jetlag snel voorbij! Kijken uit naar foto's en je volgende verhaal! Lfs

  • 08 Oktober 2014 - 23:25

    Ilona :

    Thanx! Jullie gaan het leuk hebben hier :-D

  • 08 Oktober 2014 - 23:42

    Marijke:

    Super, nog veel plezier daar.

  • 09 Oktober 2014 - 00:28

    Jantje Falke:

    Mooi om je ervaringen weer te lezen. Inderdaad rustig aan doen en vooral genieten! Nog veel plezier.
    Groetjes vanuit Klazienaveen.

  • 12 Oktober 2014 - 10:19

    Jan Roenhorst:

    Heerlijk om te lezen ilona . Je schrijft goed. We zijn gek geworden op nieuw zeeland en dat heeft zeker te maken met de mentaliteit van de mensen daar . We zijn nieuwsgierig kun je die mentaliteit (relaxed en je voelt je daar veilig / op je gemak) vergelijken met die in Australië ? Veel plezier daar nog.


  • 14 Oktober 2014 - 07:46

    Ilona :

    Bedankt Jan! De mentaliteit van de Australiërs is precies hetzelfde. Lekker vrolijk, aardig, komisch en behulpzaam. Ik denk dat jullie je hier ook prima zouden vermaken :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilona

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 55794

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 09 Maart 2017

Colombia & Mexico 2017

17 Maart 2016 - 07 April 2016

Nepal 2016

19 September 2015 - 22 Oktober 2015

Ecuador 2015

03 Oktober 2014 - 20 November 2014

Australie 2014

06 December 2013 - 24 December 2013

Florida 2013

25 November 2012 - 23 December 2012

Thailand 2012

12 November 2011 - 15 December 2011

Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: