Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ilona - WaarBenJij.nu Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ilona - WaarBenJij.nu

Hervey Bay

Blijf op de hoogte en volg Ilona

06 November 2014 | Australië, Hervey Bay

Aangekomen in Hervey Bay besloten om nog maar een uur op de shuttlebus te wachten ipv een half uur met de zware backpack, rugtas en koeltas met boodschappen naar het hostel te lopen. Er waren nog twee anderen gestrand die ik kende uit Airlie Beach, dus het wachten was niet zo erg. Plus dat het volop licht was en ruim 20 graden, is het wachten echt geen probleem.

Het hostel in Hervey Bay, Woolshed, is super! Ruimschoots gebruik gemaakt van de hangmatten daar om wat slaap in te halen en wat te lezen. Het is super schoon. Luxe geluncht bij een café aan de zee (5 min lopen) en verder weinig gedaan, wat ik ook wel even nodig had. Wat zo heerlijk is aan dit hostel en dit plaatsje is het gebrek aan een overdaad van backpackers (lees Duitsers en Britten). 's Avonds gesproken met Adam. Een Australiër die al heel veel heeft gereisd en nu in Hervey Bay woont. Omdat ik het verhoudingsgewijs koud had, daarna in de 'woolshed' gaan zitten en een filmpje gekeken.

Ooh, ik vergeet bijna om mijn niet zo grappige ervaring te delen. Toen ik van de lunch terug kwam in mijn kamer, pakte ik wat spulletjes van mijn bed en zag ik vanuit mijn ooghoek iets zwarts onder mijn kussen weg steken. Oh my god, spinnenpoten!! En niet van die kleine ook niet. Ik was alleen op de kamer, dua bedacht me niet en ben naar de receptie gelopen. De vrouw daar uitgelegd wat het probleem was, dus zij gewapend met bugspray en een dweil mee naar mijn kamer. Die spin zat er nog steeds zag ik van een afstandje. Zij tilt het kussen op en...
geen beweging van die spin niks. Blijkt ie nep te zijn! Jemig, welke niet zo grappige grapjas had dat nu weer gedaan. Grr... ben zeker wel in voor een grapje maar niet een waarbij een spin is betrokken in Australië! Had het voorval even met Adam gedeeld en die vond het wel grappig. Hij vertelde dat het Halloween was, dus toen kon ik het een beetje plaatsen. Maar mijn lach was er een van een boer met kiespijn.

Vandaag heb ik tot 09:30 uur geslapen. Dat is echt een record. Zelfs niet meegekregen dat mijn twee roomies zijn vertrokken. Heb een fiets gehuurd bij het hostel en een fantastische dag gehad. Dit keer geen tours of activiteiten maar gewoon op fietsie richting de haven gegaan, gebruncht met zicht op alle mooie zeilboten en catamarans. Daarna weer verder gefietst en op een lokale markt gestuit en deze bezocht. Vervolgens doorgefietst naar een volgend café met heel mooi uitzicht op de zee en Fraser Island in de verte. Hier aan de praat geraakt met een Australisch stel die me aan hun tafel uitnodigde over Australië en hun reiservaringen. Ze waren al wat ouder dus hun advies was: Do it while you're still young. Goed advies, neem ik van harte aan :-)
Toen hun eten geserveerd werd, gedag gezegd, waarna ik buiten een man en vrouw met een hond tegenkwam. Bleek deels Duitse Dog te zijn, dus met hun over honden gekletst en Dex laten zien. Daarna weer verder op de fiets en kwam uit bij de 660m lange pier van Hervey Bay. Deze afgelopen en aan het eind van de pier waren allemaal kerels aan het vissen. Naast een van hen zat een pelikaan op de railing. De visser vertelde dat Barry, de pelikaan, het met deze wind moeilijk had visjes te vangen, dus voerde hij Barry ongeveer 40 visjes wat ca. 2 kilo is. Dit zou Barry volgens de visser naast zijn jonkies brengen. Het leek wel of de vissen in de rij stonden om gevangen te worden, want hij ving ze met vijf tegelijk. De visser vroeg of ik Barry ook wilde voeren. Tuurlijk, waarom niet :-) Dus heb Barry de pelikaan een vis gegeven. Daarbij haalde hij met het scherpe uiteinde van zijn snavel nog even een stukje van mijn duim open, maar ach. Niks ernstigs en heb een wilde pelikaan een visje gegeven haha.

Veel mensen slaan Hervey Bay over en gaan rechtstreeks door naar Rainbow Beach om daar aan te haken bij een tour naar Fraser Island. Zonde, want Hervey Bay is echt een leuk plaatsje en niet overlopen met backpackers. Voor de verandering wel even lekker. Probleem is alleen dat ik bij elk seaside cafeetje even ga zitten en weer drinken bestel en/of iets lekkers. Beetje duur dagje maar ach haha.

Op de terugweg langs de super gefietst en de bottleshop om mezelf te trakteren op wat drankjes 's avonds. Vond het wel bij de dag passen :-) Op de weg er naartoe fietste ik langs een aantal bomen die zwart zag van de flying foxes. Een herrie dat die beesten maken! Geloof dat het hun hangplek was, want het stonk er een potje.

Terug bij het hostel op zoek naar een flessenopener, maar die bleek nergens te zijn. Wel zat er een vriendelijke Australiër, Mick, die er eentje had. Direct drinkmaatjes voor het leven geworden. Ik met mijn bescheiden twee cider. Hij met een sixpack bier. Werden we uitgenodigd door de eigenaresse bam het hostel om op haar 40-jarige verjaardagsfeest te komen. Zo leuk! Feestje begon al vroeg en rond 22:00 uur taaiden de meesten af. Samen met mijn drinkmaatje weer in de tuin gaan zitten en de tijd verkletst tot 01:30 uur.

Vandaag was de laatste dag in Hervey Bay, want morgenochtend gaat de bus al om 05:50 uur naar Rainbow Beach waar ik op een driedaagse tour over Fraser Island stap. Grootste zandeiland ter wereld en je mag er met een 4x4 rondcrossen. Cool :-)
Vanochtend eerst rustig aan wakker geworden in de hangmat met een ontbijtje en muziekje. Daarna naar de Esplanade gelopen. Bleek een marktje te zijn en livemuziek. Lekker op een bankje zitten luisteren. Heerlijk. Verder niet zoveel bijzonders gedaan eigenlijk. Ongeveer een uurtje geleden begon er echter iets uit de lucht te vallen waar ik nat van werd. Had er een herinnering van, maar het duurde even voordat ik me realiseerde dat het regen was. Dat heb ik al niet meer gezien sinds Nederland. Zou bijna vergeten dat er zoiets als regen bestaat ;-)

  • 06 November 2014 - 08:42

    Marijke:

    wat weer een fantastie,s verhaal Ilona. En het verhaal van die spin haha, geniet er nog maar lekker van. Groetjes Marijke en Henk

  • 06 November 2014 - 08:53

    Jantje Falke:

    Hoi Ilona,
    Heerlijk relaxen. Ook niet verkeerd toch! Is daar vakantie ook niet voor bedoeld :-) en zo kom je toch ook weer allerlei mensen tegen. Geweldig al die ervaringen op te kunnen doen!
    Groeten papa en mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilona

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 55668

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 09 Maart 2017

Colombia & Mexico 2017

17 Maart 2016 - 07 April 2016

Nepal 2016

19 September 2015 - 22 Oktober 2015

Ecuador 2015

03 Oktober 2014 - 20 November 2014

Australie 2014

06 December 2013 - 24 December 2013

Florida 2013

25 November 2012 - 23 December 2012

Thailand 2012

12 November 2011 - 15 December 2011

Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: