Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Ilona - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Ilona - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Ilona

27 Oktober 2014 | Australië, Magnetic Island

Magnetic Island

En daar zijn we weer. Andere plek, andere mensen, nieuwe dieren en een nieuw paradijs. Ik begrijp niet waarom sommige backpackers zeggen dat ze flauw zijn van de oostkust: het is steeds hetzelfde, zeggen ze. Het ene strand na het andere. Ik zie dat anders, de omgeving is elke keer zo verschillend, verschillende mensen, het is absoluut niet hetzelfde. Oké, water en zand heb je overal, maar de ervaring is voor mij telkens nieuw en bijzonder. Maar, iedereen ervaart het natuurlijk op zijn eigen manier.

Vanaf Mission Beach ging de route naar Townsville en de ferry naar Magnetic Island. Er stond nogal wat wind, dus was erg blij dat de overtocht maar 20 minuten was. De bus sloot mooi aan en stopte recht voor mijn huisje voor de komende dagen: Bungalow Bay Koala Village. Wat ben ik blij dat ik voor dit plekje heb gekozen! Het ligt aan de noordkant van het eiland in Horseshoe Bay en midden in de jungle. Mijn bed stond in een houten bungalow tussen de bomen en ik had het gevoel dat ik ging kamperen. Het was ongeveer 16:00 uur toen ik mijn wandelschoenen aan had getrokken om de 'forts walk' te gaan lopen. Een relatief korte route langs allerlei ruïnes die werden gebruikt in de WOII. Onderweg nog koala's gespot; een hele slaperige waarvan ik me bijna afvroeg of ie wel echt was haha en een kleine die net actief werd en blaadjes begon te eten. De dag erna zou ik horen dat koala's 16 tot 20 uur per dag slapen. En niet omdat ze stoned zijn van de blaadjes zoals wordt beweerd, maar wat ze eten bevat zo weinig voedingsstoffen dat ze alle rust nodig hebben om dat te verteren.

Dag twee op Magnetic Island begon met een tripje naar het prachtige strandje van Horseshoe Bay. Er is een stukje water afgezet dat wordt bewaakt door een lifeguard en welke min of meer stingervrij zou moeten zijn. Gelukkig is het stingerseizoen (die rottige kleine kwalletjes kunnen zelfs dodelijk zijn) nog niet begonnen, maar ik bleef mooi binnen het net zwemmen. Het water is heerlijk net 25/26 graden. Een tukje onder de palmboom gedaan en gelezen. Thuis kan ik echt geen hele dag in de zon/aan het strand liggen, maar hier is dat een eitje. Het zal wel aan de prachtige omgeving liggen. 's Middags ben ik aangehaakt bij een tour door het koala village dat bij bungalowpark hoort. Daar kregen we uitleg over verschillende Australische dieren en mochten we ze allemaal vasthouden. Een zeldzame zwarte (ben de naam even vergeten) vogel ging op je arm zitten en pakte heel voorzichtig een zonnebloemzaadje tussen je lippen vandaan. Vervolgens zagen we een wombat, wat echt een heel gek beest is, zoetwaterkrokodillen, verschillende soorten hagedissen, een slang en uiteindelijk een koala. Queensland is de enige provincie waar dit nog mag, verder is het overal verboden. Voelde me daardoor wel enigszins bezwaard, maar toen ik zag dat die koala bij bijna iedereen gewoon verder sliep en alles behalve gestrest was, was het iets minder erg. Of is dat egoïstisch te denken? Na de tour door het dierenpark gingen ze de rainbow lorekeets voeren. My god wat een gekte. Die vogels komen misschien wel honderd of meer naar de voerplaats en gaan op alles en iedereen zitten. Ze zijn echt prachtig om te zien met hun kleuren, maar het is echt een feeding frenzy. Leuk om een keer te ervaren, alleen zitten mijn armen nu wel onder de krassen van die scherpe klauwtjes. 's Avonds een zalig bord pasta met allerlei vis gehad en als een blok in slaap gevallen. Niks doen is vermoeiend hoor, vergis je daar niet in.
Omdat het hier weer zo mooi is, een extra nacht bijgeboekt. Gisteren wederom naar het strand gegaan en lekker gezwommen. Op een gegeven moment dook er pal rechts naast mij iets op uit het water. Zag ik het schild van een schildpad en zijn koppie boven water uitsteken. Hij keek me aan en ging langzaam weer onder en zwom weer verder.

Ik val in herhaling I know,maar ook hier had ik prima nog een week kunnen zitten. Maar heb een tour geboekt voor varen rond de Whitsundays. Dat betekent dat ik vandaag naar Airlie Beach ga en morgen op de Powerplay stap voor drie dagen op een catamaran langs tropische eilandjes en snorkelen/duiken. Benieuwd hoe het slapen op een boot gaat bevallen. Men zegt dat door alle beschutte baaien je geen last hebt van de golven en dat de zee daar sowieso rustig is. Reispillen it is :-)
Maar voordat ik weer op de bus stap, voor de laatste keer in de schaduw onder de palmbomen nog even genieten van de zee en het strand terwijl de lifeguard zijn spullen klaarzet.

  • 27 Oktober 2014 - 09:37

    Jantje Falke:

    Hoi Ilona.
    Wat heb jij toch een zwaar leven :-) met het bekijken van al die prachtige dieren en natuur. Mooi om te lezen hoe jij dat allemaal ervaart. Veel plezier en we kijken uit naar je volgende update. Groeten van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilona

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 55689

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 09 Maart 2017

Colombia & Mexico 2017

17 Maart 2016 - 07 April 2016

Nepal 2016

19 September 2015 - 22 Oktober 2015

Ecuador 2015

03 Oktober 2014 - 20 November 2014

Australie 2014

06 December 2013 - 24 December 2013

Florida 2013

25 November 2012 - 23 December 2012

Thailand 2012

12 November 2011 - 15 December 2011

Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: