Daar ga ik weer :-) - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu Daar ga ik weer :-) - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu

Daar ga ik weer :-)

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

15 Maart 2016 | Nederland, Emmen

Bijna vijf maanden geleden kwam ik terug van mijn reis door Ecuador en ik vond dat het wel weer tijd was voor een nieuw avontuur. Dit jaar wordt het Nepal (kennelijk heb ik iets met rood/wit/blauwe vlaggen) en vertrek ik over twee dagen. Waarom Nepal? Budget, heb heel veel positieve ervaringen van anderen gehoord, weer een totaal ander land en andere cultuur en omdat ik de natuur en vulkanen in Ecuador zo mooi vond, dat ik denk dat de Himalaya misschien nog wel veel meer indruk gaat maken.
Het zijn dit keer 'maar' een bescheiden drie weken, omdat ik voor volgend jaar weer grotere plannen heb. Maar dat komt tegen die tijd wel. En plannen zijn er om gewijzigd te worden, dus ik pin me nog nergens op vast.

In die drie weken hoop ik wat van Kathmandu en de omgeving te kunnen zien. Zowel te voet als op de mountainbike en misschien zelfs nog richting de grens met Tibet te komen. Daarnaast is er hopelijk ruimte om een stukje over de rivier te raften richting Pokhara om daar een aantal dagen te vertoeven en een vijfdaagse trektocht voor de Ghorepani / Poon Hill trek voor uitzicht op het Himalayagebergte. Als ik geluk heb is het helder weer en schijnen de uitzichten volgens de plaatjes op Google fantastisch te zijn. Al met al wordt het dit keer een vrij actieve vakantie dus.

Ik merk dat mijn verhalen elk jaar uitgebreider worden en ik probeer er op te letten, maar ik vind het schrijven erg leuk en vooral ook ze later zelf weer terug te lezen. Ik hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan de verhalen en het me lukt zo een beetje van mijn ervaringen in Nepal over te brengen.

Tot het eerste verslag vanuit Nepal!

Ilona

• 18 Maart 2016 - 16:24