Het is weer zover - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu Het is weer zover - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Ilona - WaarBenJij.nu

Het is weer zover

Door: Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona

15 September 2015 | Nederland, Emmen

Jep, het is weer zo ver. Ondanks de "nah, dit jaar maar thuisblijven, want moet toch een keer sparen" en "hmm, maar mijn tuin moet ook nog worden gedaan" oh, en niet te vergeten "Ik wil ook graag een motor/overkapping/bad/...". Ik moet er maar gewoon voor uitkomen dat ik een verslaving voor reizen heb ontwikkeld.

Zaterdag ga ik naar Amsterdam om daar een nachtje in een hostel te slapen voor een vroege vlucht richting Zuid-Amerika, Ecuador. Met een korte stop in Atlanta sponsor ik de US nog met een onnozel Esta formulier, maar het is niet anders. Mijn Spaanse boeken heb ik intussen weer tevoorschijn getoverd en het gaat me nog aardig af.

Ecuador is een vrij klein land, net iets kleiner dan Polen, met een enorme diversiteit aan flora en fauna. Vulkanen, páramo, de Amazone, kleurrijke markten en dorpjes, koloniale steden, natuurlijke warmwaterbaden en niet te vergeten de Galapagos eilanden om zo wat te noemen.

Heb weer een globale planning, hoewel twee dingen al wel geboekt zijn. Als alles volgens schema verloopt, kom ik 's avonds om 22:00 (lokale tijd) in Quito aan. Heb mijn hostel voor die dagen alvast maar geboekt, samen met een taxi die kant op. Daarnaast ga ik nog vier dagen de Amazone in om daar in een hutje midden in de jungle te slapen en het leven daar te ervaren. Dat lijkt me fantastisch! Hoewel ik hoop dat de vogelspinnen niet mijn hutje binnenkomen...
Verder wil ik nog van een vulkaan afsjezen met een mountainbike, paragliden, langs watervallen fietsen, een canopy tour doen, veel mooie natuur en beesten zien en hopelijk de Galapagoseilanden ontdekken. Maar dat laatste hangt van een aantal factoren af, dus dat is nog even afwachten.

Ik ben in ieder geval aan het aftellen naar zaterdag. Nog 4 nachtjes slapen.

En as usual probeer ik mijn avonturen hier weer neer te zetten.

  • 15 September 2015 - 20:03

    Patricia Timmer:

    heel goede reis en fijne vakantie Iloon! Ik ga zo even Google kijken wat een canopy Tour is ;-)

    Liefs Patricia!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmen

Ecuador 2015

Ruim 4 weken backpacken door Ecuador en hopelijk ook de Galapagos eilanden.

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2015

Galapagos

11 Oktober 2015

Riobamba

08 Oktober 2015

Baños

03 Oktober 2015

Mijn Amazone avontuur

27 September 2015

Mindo
Ilona

Actief sinds 09 Nov. 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 55641

Voorgaande reizen:

14 Januari 2017 - 09 Maart 2017

Colombia & Mexico 2017

17 Maart 2016 - 07 April 2016

Nepal 2016

19 September 2015 - 22 Oktober 2015

Ecuador 2015

03 Oktober 2014 - 20 November 2014

Australie 2014

06 December 2013 - 24 December 2013

Florida 2013

25 November 2012 - 23 December 2012

Thailand 2012

12 November 2011 - 15 December 2011

Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: